Feb 19, 2016

Houdini : POP | Particle Randomize Textures






 Method to apply randomize texture in particles.
 非常に頻繁に使いそうな予感なのでメモ。

 [.hip file - 02_POP_RandomAnimTexture.hip ] in preoaration.
 

Feb 17, 2016

Houdini : CROWD | Audience Random Diffuse Texture




Apply random textures to 2000 audiences using "Material Style Sheets"


マテリアルスタイルシートを使用してランダムにテクスチャーを割り当てる。柳生くんに感謝。



Houdini : CROWD | Audience Random Action




Note of Crowd Audience in Houdini.


Crowdに対してSideEffectsのセミナーなのでいろいろ教わったのと仕事でスタジアムの観客をHoudiniで作ったりしてるのでメモ。

Feb 10, 2016

Houdini : COP | Batch Together Some Textures





COP | Batch Together Some Textures  [.hip file - 03_BatchTogetherSomeTextures ] in preparation.
Batch together six files using COP and MIXAMO fbx.
Space + 5 key : UV Veiw

Jan 10, 2016

Houdini : CROWD | 05 ChangeMotion


Mocap Biped 2のモーションを混ぜた。
Mixed several motion data on Crowd Agent using Mocap Biped Motions.

Houdini : CROWD | Basic Biped Settings [03 CrowdPath]


Mocap Biped 2を利用してCrowdをする際になかなか上手くいかなかったのでメモ。
Go-Procedural | https://vimeo.com/122993690

Jan 9, 2016

Houdini : DOP | Crowd 01 Introduction




Go Procedural にてCrowdの基礎があったので少しやってみる。
I tried basic of the crowd simulation in Go-Procedural.

mcbiovision [bvh file drag and drop] in command line tool

Dec 18, 2015

Houdini : SOP | Twist Keep Rotation


SOP | VEX Basic  [.hip file - 04_TwistKeepRot_01.hip ] in preoaration.
Use Copy Sop and Expression.

Dec 11, 2015

Houdini : SOP | VEX Basic 01



SOP | VEX Basic  [.hip file - 03_VEX_Basic01_.hip]
Use VEX in AttribWrangle SOP to make attribute and local attribute.

Dec 1, 2015

Houdini : ROP | NOT CROP EXR

H15になってデフォルトでEXRのクロップがされてしまうので、その解除のメモ。